Gratis frakt på ordre over 599 kr. (Gjelder ikke Big'N'Heavy-produkter)

0

Vilkår for salg og levering

Generelt

Denne nettsiden (www.br.no) eies og betjenes av TOP-TOY Norge AS, Org.nr.: 991 492 704, Klokkergårdveien 32, 1711, Sarpsborg (“TOP-TOY”). Disse vilkår for salg og levering (“Vilkår”) gjelder for alle kjøp, reservasjoner og/eller ordre plassert gjennom Nettsiden (samlet kalt “Ordre”). For å plassere en Ordre må du være over 18 år, en forbruker og, når det kreves, benytte et gyldig betalingsmiddel. Din Ordre behandles på grunnlag av informasjonen du oppgir, og det er derfor viktig at du forsikrer deg om at du oppgir korrekt informasjon. Med forbehold om tilgjengelighet, vil din Ordre kun være bekreftet når du mottar en ordrebekreftelse. Noen ordrebekreftelser kan bli delt opp grunnet størrelse og mengde. Alle varer vist på Nettsiden er underlagt forbehold om tilgjengelighet. Hvis varer er utilgjengelige, kan du benytte "Finn i butikk"-funksjonen for å se tilgjengeligheten ved fysiske utsalgssteder. TOP-TOY forbeholder seg retten til å annullere enhver bekreftet Ordre, hvis vi mistenker at din Ordre er foretatt i bedrageriøyemed, i forbindelse med en kriminell handling eller annen ulovlig aktivitet, i ond tro eller på annen måte er i uoverensstemmelse med disse Vilkår.

Priser og betaling

Priser

Alle priser er inklusive merverdiavgift og alle obligatoriske avgifter, men unntatt levering og innpakning. Prisene kan endres uten varsel.

Levering

Click & Collect (levering til butikk): NOK 0,00

Postkontor: NOK 49,00

Levering til arbeidsplass: NOK 79,00

Big and Heavy (plasskrevende) - Fortauslevering: NOK 399,00

Betalingsmåter

Vi aksepterer følgende betalingsmåter: Klarna faktura (les mer her), VISA, VISA ELECTRON, MASTER CARD, MAESTRO. TOP-TOY aksepterer ikke utenlandske betalingskort. Reservasjoner på kortet ditt for ikke fullførte transaksjoner blir frigjort manuelt, vær vennlig å tillate en kort behandlingstid.

Tidspunkt for trekk

For lagervarer vil kortet ditt først bli trukket når din Ordre sendes. For tilvirkningskjøp vil du bli trukket når vi begynner å håndtere din Ordre. I tilfeller der kjøpet ditt blir levert med dellevering, vil trekket bli delt tilsvarende. Du vil bare bli trukket den valgte fraktkostnaden én gang når dette er aktuelt.

Levering

Vi leverer til Norge gjennom en av våre distributører. Leveringstid Normal levering tar 4-7 virkedager fra datoen din Ordre blir sendt. Leveringstiden vil variere med leveringsmåte og din leveringsadresse. Vær oppmerksom på at leveringsdato kan bli utvidet på grunn av værforhold, så vel som i juletiden. Ta kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål angående utvidet leveringstid.

Spor din sending

Du vil motta et sporingsnummer når din Ordre har blitt sendt fra vår distributør. For varer som sendes i flere forsendelser vil du motta et sporingsnummer for hver leveranse. Informasjon om din Ordre er tilgjengelig fra distributøren har scannet din Ordre, noe som kan ta opp til 5 dager.

Mottak av din Ordre

Klikk og hent (levering til butikk)

For å hente i butikk, må du presentere gyldig legitimasjon, så vel som din ordrebekreftelse eller hentemelding. Du kan autorisere en annen person til å hente din Ordre ved å gi oss fullt navn, telefonnummeret og epostadressen til personen du autoriserer. Du kan oppgi denne informasjonen når du plasserer din Ordre, eller skriftlig i etterkant. Personen du autoriserer må presentere gyldig legitimasjon, så vel som ordrebekreftelsen eller hentemeldingen.

Pakke til butikk

For henting av pakke i butikk, må du presentere gyldig legitimasjon, så vel som underretningen (SMS eller epost). Din Ordre vil bli levert til butikken spesifisert av deg. Leveransen må signeres ved mottak. Bare du kan hente pakken. Levering hjemme og på arbeidsplass Levering hjemme eller på arbeidsplass må signeres ved mottak av deg eller en du autoriserer.

Gyldig legitimasjon

Som gyldig legitimasjon aksepterer vi førerkort, pass og andre ID-kort med bilde utstedt av nasjonale myndigheter.

Undersøk din Ordre

Fra øyeblikket du har signert på mottak av din Ordre, vil risikoen for innholdet gå over på deg. Av denne grunn anbefaler vi at du undersøker pakken før du signerer. Hvis pakken fremstår som skadet, vennligst avvis den. Hvis du mottar feil eller mangelfull vare, vennligst kontakt vår kundeservice. Forsinkelse Ved forsinket levering kan du ha rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader. Vennligst kontakt vår kundeservice for ytterligere veiledning. Tilbakebetaling vil bli påbegynt ved heving og normalt være fullført innen 14 dager.

Manglende levering

Hvis din Ordre mangler, vennligst kontakt vår kundeservice for ytterligere veiledning. Den manglende Ordren vil bli rapportert til våre distributører, så vær vennlig å tillate 10 dagers håndtering av manglende leveringer. Hvis Ordren ikke kan bli funnet, vil du bil tilbudt tilbakebetaling eller omlevering av bestillingen, med forbehold om tilgjengelighet.

Reklamasjonsrett

Du har en lovbestemt reklamasjonsrett for mangelfulle varer. Hvis varen din har mangler, kan du gjøre ditt krav gjeldende i en av våre butikker, eller returnere varen ved hjelp av returskjemaet. Du må kontakte oss så snart du oppdager mangelen, da du ellers kan miste reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten dekker ikke mangler på grunn av vanlig slitasje, voldelig lek eller feil bruk. Du kan lese mer om vilkårene for reklamasjon på forbrukereuropa.no.

Angrerett og retur

Angrerett

Du har rett til å angre på din Ordre innen 14 dager uten videre begrunnelse. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du, eller en person du har autorisert, får varen i fysisk besittelse. Hvis din Ordre er levert med flere forsendelser, vil fristen løpe fra den siste leveringsdagen. Dersom angreretten gjøres gjeldende, må du informere oss skriftlig. For dette formål kan du benytte angreskjemaet som er vedlagt varen, eller tilgjengeligher.

Hvis du har valgt en fraktmåte hvor du selv skal hente varen og du ikke henter din Ordre i løpet av 14 dager, aksepterer du at vi anser dette som en retur fra din side og at vi igangsetter tilbakebetaling. Hvis din Ordre returneres til oss uten noen erklæring, aksepterer du at vi anser dette som en benyttelse av angreretten fra din side, og at vi igangsetter tilbakeføring av kjøpesummen i samsvar med dette. TOP-TOY aksepterer ikke ansvar for varer returnert til oss som ikke er kjøpt fra Nettsiden.

Tilbakeført beløp

Dersom angreretten gjøres gjeldende vil du få tilbakeført kjøpesummen for varene du returnerer, med unntak av eventuell redusert verdi som skyldes en håndtering av varen utover hva som er nødvendig for bestemme varenes art, kvalitet og egenskaper. Hvis du returnerer varene med vårt returmerke, vil TOP-TOY dekke returkostnadene for normale varer (post/gods). Hvis du ikke benytter vårt returmerke, vil du selv bære returkostnadene. Vi forbeholder oss retten til å holde tilbake returoppgjøret til vi har mottatt varene, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er returnert der dette er relevant.

Varer unntatt angrerett

Hvis du åpner innpakningen på varer som av hensyn til helsevern og hygiene ikke er egnet for retur, slik som kosmetiske varer, tannbørster, tannkrem, bandasjer, sjampo, såpe, hårspray og tatoveringer, vil du miste angreretten.

Hvis du bryter forseglingen på elektronikk, slik som lyd- eller bildeopptak, programvare, CD-er, filmer, spill og lignende, vil du miste angreretten.

Returrett

I tillegg til den ovennevnte lovbestemte angreretten, tilbyr TOP-TOY en ytterligere 365 dagers returrett, beregnet fra den datoen du mottar din Ordre. For å anvende denne returretten og motta tilbakebetaling, må varene være ubrukte, i originalinnpakning og i samme stand som da du mottok Ordren. Videre må du benytte TOP-TOYS returskjema.

Starttidspunktet for angrerett og returrett.

Du kan benytte deg av angreretten og returretten etter du har mottatt varene. Det innebærer at du ikke kan avbestille din Ordre i perioden fra du trykker på "Betal"-kappen og mottar kvitteringen din på epost, og frem til du mottar bestillingen.

Hvordan benytte angrerett/returrett

Du kan returnere din Ordre i en av våre butikker eller ved å sende det tilbake med post. Hvis du returnerer din Ordre til en butikk, må du medbringe angreskjemaet du mottok med din Ordre og ordrebekreftelsen.

Når du returnerer med post, må du benytte angreskjemaet du mottok sammen med din Ordre.

Retur steg for steg:

  1. Pakk inn varen(e) du skal returnere i en eske
  2. Fjern etiketten med vår adresse og strekkode fra angreskjemaet, og fest den på esken
  3. Fyll ut angreskjemaet
  4. Plasser angreskjemaet i esken
  5. Returner varene ved å tilbakelevere de til hentestedet

Returadresse: 2320 Oslo City, Stenersgata 1, 0050 Oslo

Informasjon om tilbakeføring

Etter vi mottar og behandler din returnerte Ordre, vil du få tilbakeført korrekt beløp. Vi forsøker å behandle tilbakeføringen innen 3 dager fra mottak av din returnerte Ordre, men vennligst tillat ytterligere 5-10 virkedager for behandling. Behandlingstiden avhenger av din bank- eller kortutsteder. Hvis du har fornyet betalingskortet ditt siden du plasserte din Ordre, vennligst kontakt vår kundeservice før du returnerer varene.

Personvern

Når du plasserer din Ordre, samler vi inn og behandler dine personopplysninger, herunder navn, adresse epost, telefonnummer, delvis betalingsinformasjon, IP-adresse, ordrehistorikk, kjøpshistorikk, retur og krav, avhengig av hva som er relevant (samlet kalt "Personopplysninger").

Vi behandler dine personopplysninger fordi det er nødvendig for å gjennomføre kontrakten du er part i, eller for å iverksette tiltak på forespørsel fra deg før du inngår en kontrakt.

Formålet med å samle inn dine Personopplysninger er å legge til rette for behandlingen av din Ordre, vår tjeneste som beskrevet her, samt å overholde lovbestemte plikter, f.eks. reklamasjonsretten og regnskapsregler. Hvis vi overfører dine personopplysninger til forretningspartnere, f.eks. til markeds­føringsformål, vil vi sørge for å få ditt samtykke først og informere deg om hva dine personopplysninger vil bli brukt til.

Du kan når som helst gjøre innsigelser mot denne typen overføringer. Vi vil ikke be om ditt samtykke dersom vi er juridisk forpliktet til å overføre dine personopplysninger, f.eks. som en del av en obligatorisk rapportering til myndighetene. Du kan lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår Persondatapolitikk som er tilgjengelig her

Tvisteløsning

Du kan inngi klage på varer eller tjenester kjøpt fra oss til Forbrukerrådet ved å sende din klage til Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo, og til Forbrukertvistutvalget (forbrukertvistutvalget.no). EU-kommisjonens online klageportal kan også benyttes for å inngi en klage. Du kan inngi slik klage her: http://ec.europa.eu/odr.

Når du inngir en klage, sett inn vår epostadresse kundeservice@br.no

Vi bruker cookies Aksepter Les mer